Wie zijn wij
Wij zijn luchtvaartliefhebbers en delen die passie graag met u. Ons bedrijf begon in 2016 aanvankelijk als een verkooporganisatie voor vliegtuigen, maar in 2020 zijn we voor onze klanten een PPL-trainingscentrum voor helikopterpiloten gestart.
​
PPL
Waarom zou u DutchWingCraft kiezen als uw trainingscentrum?
Omdat wij het enige trainingscentrum zijn dat ÉÉN ENKELE TRAINING aanbiedt om zowel EASA- als FAA-vliegbrevet te behalen.
​
Als u bij ons van uw vliegtraining geniet, krijgt u TWEE BREVETTEN voor DEZELFDE PRIJS. Voor het FAA-vliegbrevet hoeft u NIET naar de VS te reizen. Als u bij ons uw brevet haalt, kunt u op vakantie naar de VS en daar een helikopter huren zonder dat u eerst uw Europese brevet hoeft om te zetten.
​
De vliegtrainingen van DutchWingCraft vinden plaats op Texel International Airport en Lelystad Airport. Ook in Frankrijk bieden wij unieke trainingsmogelijkheden maar dit is vooral voor het Microlight Helikopter brevet. Indien nodig kunnen wij ook versnelde cursussen voorstellen. Je vliegt dan een aantal dagen of weken aaneengesloten enkele uren per dag.
​
RPL(H)-MLH
We zijn erg trots om aan te kondigen dat wij vanaf Mei 2024 gaan starten met de lessen voor de vliegopleiding voor het MicroLight Helicopter (MLH) vliegbrevet. Dit wordt de RPL(H)-MLH genoemd. Met dit brevet mag u met Nederlands geregistreerde MLH-helikopters vliegen.
Vergis u niet, onze CH77 microlight helikopter beschikt over de meest geavanceerde systemen zoals voice checklists, FADEC-motormanagement, de nieuwste elektronische en navigatie apparatuur en waarschuwingen via gesproken berichten over de headsets. Een super uniek kenmerk is een onder druk gezet en bewaakt airframe om ervoor te zorgen dat schade aan het airframe niet kan worden gemist tijdens preflight-inspectie.
CR-MLH
Voor piloten die al een PPL(H)-brevet hebben, bieden wij de Class Rating MLH-cursus aan.
Waarom is dit een superidee? Het vliegen met onze 2-zits CH77 helikopter is super gaaf en kost aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld een Robinson R22 of Cabri G2, laat staan de grotere helikopters. Dankzij het brandstofverbruik van slechts 25 liter Euro 95/98 per uur en de lagere onderhoudskosten wordt het vliegen met een helikopter ineens veel goedkoper. Als u dus een PPL(H)-brevet heeft, kunt u het grootste deel van uw vliegtijd met de MLH vliegen. Wanneer je met meer dan één passagier wilt vliegen, dan huur je de dure 4-seat helikopter.
​
Als u de vliegeigenschappen van onze CH77 wilt ervaren, waarom vliegt u dan niet gewoon een keertje mee? Wij laten u de helikopter van binnen en van buiten zien en laten zien waartoe hij in staat is.
​
Voor meer informatie - bekijk hier onze pagina voor de RPL(H)-MLH vliegtraining.​
We hopen je snel te zien !
Captain
P. Bisonni
EASA & FAA
Head of Training
ype Rating Examiner
FI(H) / FI(A)
FI(ULH/MLH) / FI(ULM/MLA)
ATPL(H) & ATPL(A)
Captain
J. Verweij
EASA
Instructor
Planning
(Social) Media
FI (H)
FI (MLH)
CPL(H)
Captain
R. Brest v. Kempen
EASA
General management
Flee t management
PPL(H) / PPL(A)
RPL(H) / RPL(A)
CR MLH
CR ULM(A)/(H)